Про різницю китайського та західного дизайну в e-commerce

П’ятниця, Вересень 21

Арт-директор «AliExpress Росія» Олександр Назаренко розповів про головні відмінності китайського і західного дизайнів в e-commerce і чому китайські прийоми дизайну нам не завжди “заходять”. Дізнайтеся, в чому особливість китайського підходу до дизайну, побудови інтерфейсів, вибору палітри і зображень.

Ринок електронної комерції в Китаї

Китай це батьківщина не тільки Аліекспресс, а й інших популярних маркетплейсов таких як Alibaba.com, Taobao, Tmall, і так далі. Всього таких компаній понад 70. Кожна з них бореться за покупця і використовує багато дизайнерських прийомів, щоб привернути увагу клієнтів.

Щоб досягти успіху в такому конкурентному середовищі, товари повинні дійсно привертати увагу покупців. Тому картка товару – це один з небагатьох шансів виділитися. Чим більше вигідних пропозицій запропонує продавець, тим краще. Саме тому картки товарів наповнені купонами на знижку на наступну покупку, додатковими аксесуарами до товарів, подарунками тощо.  У відповідь на ваш запит вам запропонують максимально якісне обслуговування і багато приємних бонусів.

Багато китайських маркетплейсів прагнуть зробити свій сайт настільки цікавим і різноманітним, щоб люди заходили туди навіть якщо їм нічого не треба. Ми можемо годинами “залипати” на Аліекпресс, розглядати цікаві товари, грати в ігри і додавати в кошик все підряд. І все це проходить в атмосфері постійного свята: акції, бонуси і яскраві кольори створюють гарний настрій і роблять шопінг приємним.

Про різницю китайського та західного дизайну в електронній комерції

Китайський маркетплейсмент Tmall зустрічає своїх покупців яскравими кольорами.

У Китаї такий яскравий дизайн заходить на ура. Тому китайські маркетологи вирішили що і західним покупцям він сподобається. Але, як показує практика, що наше уявлення про красивий дизайні та естетику відрізняється від китайського.

Китайська інтернет культура

Арт-директор «AliExpress Росія» вважає, що на поведінку і патерни китайського e-commerce сильно вплинули наступні культурні фактори:

  • Закритість інтернет-простору. У Китаї утворилася власне унікальне інтернет середовище У них є свій Google (Baidu), замість повідомлень в WhatsApp вони спілкуються в WeChat. Для роботи використовують DingTalk, а не звичний нам Slack. А замість Твіттера і YouTube у них Weibo і Youku.
  • У Китаї більшість населення не користується комп’ютеріами. Якщо на Заході інтернет починався з настільного комп’ютера, потім у нас з’явилися в ноутбуки, а після всі перейшли на смартфони, то в Піднебесній понад дві третини населення ніколи не володіло комп’ютером. Вони користуються інтернетом виключно з мобільного телефону. Тому, китайці не звикли користуватися електронною поштою. Навіть робочі питання вони в основному вирішують у месенджерах.
  • Для китайців важливо бути в компанії. Чим більше шуму – тим краще, вважають у Китаї. Така народна любов до компанії, спілкування і обговорення справ завжди і всюди, особливо під час прийому їжі, перейшла і в e-commerce. Якщо жителі заходу неохоче розповідають і показують свої покупки, то для китайців це одна з улюблених тем для розмов. Вони охоче діляться, де і за скільки придбали той чи інший товар і де зараз кращі знижки. Звідси дуже велика пропозиція групових покупок. Чим більше одиниць товару ви купуєте, тим вищі знижки.
  • Висока конкуренція. У Китаї кілька мільйонів продавців і кожен хоче збільшити свій прибуток. Тому їм доводиться не просто презентувати свої товари, а робити з цього шоу. На китайських сайтах ви побачите багато візуальних елементів, яскравих фарб, фото і відео. Якщо для нашого ока це too much, то для китайця – в самий раз. Також магазини витрачають багато грошей на те, щоб їхні товари рекламували зірки і інфлюенсери. Все для того, щоб показати товар з кращого боку.

Про різницю китайського та західного дизайну в електронній комерції

Ось так виглядає картка товару на китайському сайті: яскраві кольори, багато тексту на картинці, і відео товару в каруселі. Все, щоб показати товар з найкращого боку.

Всі ці культурні особливості безпосередньо впливають на дизайн: колір, типографіку, зображення та інші елементи дизайну.

Філософія кольору і як її застосовують в e-commerce

У Китаї і Європі кольори часто мають абсолютно різні значення і контексти. Ви напевно чули, що білий в Китаї означає траур і горе, а чорний це їх улюблений повсякденний колір. Зелений, який на заході символізує багатство і зростання, в Китаї використовують для відображення якихось негативних трендів, падіння. Тим часом червоний у них означає багатство і достаток. Він часто використовується в додатках для стимулювання продажів. Навіть в додатках для біржової торгівлі зростання цін акцій відображають червоним кольором, а падіння – зеленим.

Також в електронній комерції часто використовують близькі до червоного кольори: жовтий, помаранчевий, фіолетовий. Чим яскравіше – тим краще. Для західних покупців це не зовсім привабливо, адже яскраві кольори часто відволікають і заважають зосередитися на товарі. А для китайців ці кольори передають атмосферу свята і достатку.

Про різницю китайського та західного дизайну в електронній комерції- Power Up Blog

                                                                                                 Ідеальна сторінка, на думку дизайнерів Taobao, виглядає так.

Саме тому китайським маркетологам складно продавати товари європейській аудиторії. Яскравий приклад, це невдала реклама постільної білизни на Aliexpress. Якщо в Китаї люблять шовкові яскраво-червоні простирадла, то в європейських країнах віддають перевагу чомусь більш спокійному і з інших матеріалів. Тому реклама червоних шовкових постільних комплектів не “вистрілила” на західному ринку.

Тексти і типографіка

У Китаї також трохи інший підхід до розміщення текстів на станиці. Його суть проста: якщо можна компактно розмістити великий обсяг інформації на одній сторінці, це потрібно зробити. Жителі заходу насолоджуються мінімалістичним дизайном. Нам простіше перегорнути сторінку ніж розбиратися, в якому куті шукати потрібну інформацію. Для нас важливо, щоб в тексті були відступи і поділ на абзаци. Для китайця ж це зовсім неочевидна думка, адже в китайській мові немає пробілів. Тому що навіщо витрачати цінне місце даремно. Можна ж стільки тексту помістити!

А ще китайські дизайнери майже не використовують шрифти і не експериментують з відступами і розміром ієрогліфів. Кожен знак завжди вписаний у невидимий квадрат, між знаками завжди рівна відстань, відсутнє поняття bold або italic. А вже збільшувати ієрогліфи точно ніхто не стане, адже так на сторінку влізе менше корисної інформації. Крім цього, для китайських маркетологів перенесення слів це звичайна практика. В ієрографічному письмі перенесення можна поставити в будь-якому місці.

Зображення і “Няшність”

Фото, які використовують для реклами товарів в Китаї і Європі також значно відрізняється. Наприклад, в Китаї категорично заборонено показувати голі ноги, а особливо ступні. Це у них практично порнографія. А для європейської традиції в цьому немає нічого поганого. Ще один цікавий приклад. У російській рекламі обігрівача не використовуватимуть зображення відкритого полум’я, адже багато хто боїться пожеж від несправних електроприладів. Для китайської реклами цей образ буде абсолютно доречним.

А ще на китайських маркетплейсах ви можете часто побачити фото людей з європейською зовнішністю. Все тому, що такі фото повинні підкреслити іноземне виробництво і якість товару.

Китайці люблять все милвидне, “няшне”. У них це називається кawaii. Тому багато додатків використовують зображення різних милих тварин і персонажів. Ось, наприклад, милий котик з Tmall:

Про різницю китайського та західного дизайну в електронній комерції - Power Up Blog

One-stop shopping

Ви помічали, що головна сторінка китайських сайтів часто переповнена інформацією. Причина цього те, що в Китаї давно працює система оne-stop shopping. Аліекспресс, Алібаба, Таобао і інші сайти – це майданчики, які об’єднують безліч різних інтернет-магазинів. А головна сторінка – це ворота до кожного з них. Тому тут потрібно показати все: товари для будинку, одяг, гаджети, косметику, розповісти про ігри, знижки і т.п. Це відправна точка вашої подорожі по категоріях товарів і магазинам.

Про різницю китайського та західного дизайну в електронній комерції - Power Up Blog

                                                                                     Головна сторінка Taobao

Висновок

Головна причина відмінностей в дизайні європейських і китайських сайтів полягає в тому, що європейці і китайці сприймають цей світ по-іншому. Колір, шрифт, розташування тексту на сторінці китайських і європейських сайтів абсолютно різні. Зараз Aliexpress працює над тим, щоб трохи “заспокоїти” дизайн платформи для європейських покупців, але при цьому зберегти китайський вайб. Тому чекаємо оновлень дизайну вже незабаром.

Тренди Google запитів: шукаємо концерти, спортивні заняття та офлайн магазини

Команда Google Ads Research and Insights проводила щомісячне дослідження, аналізуючи, що користувачі шукають у Google. Мета дослідження:  вивчати поведінку споживачів, щоб краще зрозуміти основні тренди ...

Подробнее

Неділя, Вересень 21

Чому покупці відмовляються від брендів? Дослідження

Багато брендів та компаній у всьому світі мають проблеми із втратою особистої інформації клієнтів. Однак витік даних не завжди стає причиною втрати  лояльних покупців. Нещодавно ...

Подробнее

Неділя, Вересень 21

Про різницю китайського та західного дизайну в e-commerce

Арт-директор «AliExpress Росія» Олександр Назаренко розповів про головні відмінності китайського і західного дизайнів в e-commerce і чому китайські прийоми дизайну нам не завжди "заходять". Дізнайтеся, ...

Подробнее

П’ятниця, Вересень 21

Уявлення маркетологів про старість вже застаріли

Нещодавно Google опублікував результати свого щорічного дослідження онлайн-поведінки літніх американців. Вони показали, що маркетологам вже пора забути про стереотипи, що технології це прерогатива молоді, а ...

Подробнее

Понеділок, Вересень 21

12 ключових трендів PPC у 2021 році

Для брендів надзвичайно важливо залишатися в курсі нових тенденцій. Знаючи та використовуючи ці тренди PPC, маркетологи можуть отримати максимальну користь від рекламних кампаній та забезпечити ...

Подробнее

Неділя, Вересень 21

Обговорити задачу

Залишити заявку

    Наші контакти

    +38(067)352-62-62

    Україна, м.Київ, 04071, вул.Спаська 5, 6 пов., оф.58