Відмова від сторонніх cookies. Що зміниться?

Субота, Липень 21

У 2023 році Google відмовиться від сторонніх cookies. Мета? Турбота про захист особистих даних своїх користувачів. Але що це означає для власників бізнесу і фахівців з Інтернет-маркетингу? Давайте це з’ясуємо.

Cookies — це файли з данними про поведінку користувача на сайті. З їх допомогою сайт запам’ятовує інформацію про ваші відвідування і з кожним разом стає зручнішим і кориснішим для вас. Наприклад, їх використовують, щоб зберігати налаштування мови, вибирати для вас корисну рекламу і підраховувати кількість відвідувань сторінки.

Є 3 типи файлів cookies:

  1. First party cookies — їх створює і використовує тільки той сайт, який ви відвідували.
  2. Second party cookies — інформація про користувачів, яку компанії можуть передавати один одному на основі двосторонньої угоди.
  3. Third party cookies — сторонні cookies. Вони зберігаються і використовуються сайтами і платформами, які розміщують свій контент на веб сторінках, які ви відвідуєте.

Після того, як Google заборонить всі види cookie-файлів, світ Інтернет-маркетингу зміниться. Таргетологам буде складніше налаштовувати таргет по інтересах, відстежувати шлях користувача до конверсії, запускати ретаргетинг тощо.

За даними компанії Statcounter, Google Chrome займає 65% світового ринку браузерів. Тому відмова від підтримки cookies дуже важлива для фахівців і власників бізнесу.

Що зміниться?

First party cookie-файли будуть зберігатися тільки добу. Потім вони видалятимуться автоматично. Тобто, якщо ви вчора вранці заходили на сайт, щоб глянути для себе новий телефон, то на наступний вечір система зафіксує вас як нового відвідувача.

Використання third party cookies заблокують. Сторонні cookie-файли не будуть працювати. Ці зміни торкнуться всіх країн світу, і будуть працювати (точніше не працювати) на десктопній і мобільної версії Chrome. Mozilla Firefox і Safari подібні обмеження встановили ще в 2017 році. Скоро до них приєднається і Chrome.

…і до чого це призведе?

Зараз фахівці бачать цілісну картину customer journey. Можуть відстежити дії користувача і побачити, скільки днів минуло від часу першого відвідування сайту до здійснення покупки. У 2023 році відстежити це буде неможливо, тому що first party cookies будуть зберігатися лише добу. Фахівці не зможуть відстежити весь шлях користувача і дізнатися, що вплинуло на покупку товару.

Відмова від сторонніх cookies. Що зміниться?

Які зміни чекають сайти після вступу в силу цих обмежень?

  • кількість відвідувачів сайту збільшитися. Це не усі зареєстровані облікові записи, деякі з них заходили на сайт пару днів назад, але система вже бачить їх як нових відвідувачів.
  • виросте частка конверсій з прямого трафіку. Після введення обмежень буде здаватися, що користувач прийшов на сайт з нізвідки. Але насправді рекламодавець вже витратив гроші на його залучення на сайт.
  • буде складніше визначити ефективність маркетингових каналів, оскільки кількість даних для аналізу зменшитися.
  • витрати на залучення клієнта збільшаться. Без файлів cookie, фахівці не зможуть визначити, який рекламний канал і яка кампанія найбільш ефективна. Крім цього, вони втратять доступ до інтересів аудиторії, оскільки вони працюють на базі сторонніх cookies. В результаті, буде дуже складно знайти больову точку й правильно її показати за допомогою креативу.
  • реєстрація та вхід на сайт за допомогою соцмереж стане недоступна. Ця технологія працює на базі cookie-файлів. Однак, якщо кілька майданчиків об’єднуватися між собою, вони зможуть залишити цей спосіб авторизації для своїх користувачів.

Як ці зміни вплинуть на роботу фахівців?

Для тих, хто оцінює ефективність рекламних кампаній за допомогою звітів всередині рекламних кабінетів, зміни будуть мінімальними і майже не вплинуть на їх роботу.

Але для фахівців, які користуються наскрізною аналітикою щоб оцінювати ефективність рекламних каналів, робота ускладнитися. Дані не будуть зберігатися більше доби, а сторонні cookies будуть заблоковані.

Однак поки що рано панікувати, оскільки ми ще не знаємо, як саме будуть впроваджуватися обмеження. По суті, якщо заборонять зберігати first party cookies більше доби, то користувачам доведеться щодня всюди логінитися заново. Це буде незручно, довго і невигідно ні для користувачів, ні для сайтів.

Як підготуватися до обмежень вже зараз?

Збирайте first party і second party cookies. Почніть вносити в CRM-систему дані користувача, кожен раз коли він залишає заявку. Так ви будете знати, які саме канали приводять людину на сайт і використовувати ці дані для того, щоб розробити багатоканальну послідовність.

Для того, щоб зібрати second party дані, укладіть договір з іншою компанією і відзначте в угоді, що дані можуть передаватися третім особам.

Мотивуйте відвідувачів сайту створювати аккаунт і авторизовуватися. Тоді ви зможете зберегти список рекламних джерел, які приводили користувача на сайт.

Джерело: https://ppc.world/articles/otkaz-ot-storonnih-cookies-chto-izmenitsya-na-rynke-internet-reklamy-i-kak-dalshe-rabotat/

Тренди Google запитів: шукаємо концерти, спортивні заняття та офлайн магазини

Команда Google Ads Research and Insights проводила щомісячне дослідження, аналізуючи, що користувачі шукають у Google. Мета дослідження:  вивчати поведінку споживачів, щоб краще зрозуміти основні тренди ...

Подробнее

Неділя, Вересень 21

Чому покупці відмовляються від брендів? Дослідження

Багато брендів та компаній у всьому світі мають проблеми із втратою особистої інформації клієнтів. Однак витік даних не завжди стає причиною втрати  лояльних покупців. Нещодавно ...

Подробнее

Неділя, Вересень 21

Про різницю китайського та західного дизайну в e-commerce

Арт-директор «AliExpress Росія» Олександр Назаренко розповів про головні відмінності китайського і західного дизайнів в e-commerce і чому китайські прийоми дизайну нам не завжди "заходять". Дізнайтеся, ...

Подробнее

П’ятниця, Вересень 21

Найкращі практики мобільних ігор

Ринок мобільних ігор стрімко зростає. Аналіз трендів та тенденцій галузі допоможе маркетологам та розробникам збільшити свій прибуток. У цьому блозі ми розглянули найкращі практики мобільних ...

Подробнее

Неділя, Серпень 21

У TikTok Cтане Доступним Дослідження Brand Lift

TikTok це платформа, популярність якої зростає з кожним днем. Тут бренди можуть звертатися до своїх потенційних клієнтів та взаємодіяти з ними різними креативними способами. Унікальний ...

Подробнее

П’ятниця, Серпень 21

Обговорити задачу

Залишити заявку

    Наші контакти

    +38(067)352-62-62

    Україна, м.Київ, 04071, вул.Спаська 5, 6 пов., оф.58