Відмова від сторонніх cookies. Що зміниться?

Субота, Липень 21

У 2023 році Google відмовиться від сторонніх cookies. Мета? Турбота про захист особистих даних своїх користувачів. Але що це означає для власників бізнесу і фахівців з Інтернет-маркетингу? Давайте це з’ясуємо.

Cookies — це файли з данними про поведінку користувача на сайті. З їх допомогою сайт запам’ятовує інформацію про ваші відвідування і з кожним разом стає зручнішим і кориснішим для вас. Наприклад, їх використовують, щоб зберігати налаштування мови, вибирати для вас корисну рекламу і підраховувати кількість відвідувань сторінки.

Є 3 типи файлів cookies:

  1. First party cookies — їх створює і використовує тільки той сайт, який ви відвідували.
  2. Second party cookies — інформація про користувачів, яку компанії можуть передавати один одному на основі двосторонньої угоди.
  3. Third party cookies — сторонні cookies. Вони зберігаються і використовуються сайтами і платформами, які розміщують свій контент на веб сторінках, які ви відвідуєте.

Після того, як Google заборонить всі види cookie-файлів, світ Інтернет-маркетингу зміниться. Таргетологам буде складніше налаштовувати таргет по інтересах, відстежувати шлях користувача до конверсії, запускати ретаргетинг тощо.

За даними компанії Statcounter, Google Chrome займає 65% світового ринку браузерів. Тому відмова від підтримки cookies дуже важлива для фахівців і власників бізнесу.

Що зміниться?

First party cookie-файли будуть зберігатися тільки добу. Потім вони видалятимуться автоматично. Тобто, якщо ви вчора вранці заходили на сайт, щоб глянути для себе новий телефон, то на наступний вечір система зафіксує вас як нового відвідувача.

Використання third party cookies заблокують. Сторонні cookie-файли не будуть працювати. Ці зміни торкнуться всіх країн світу, і будуть працювати (точніше не працювати) на десктопній і мобільної версії Chrome. Mozilla Firefox і Safari подібні обмеження встановили ще в 2017 році. Скоро до них приєднається і Chrome.

…і до чого це призведе?

Зараз фахівці бачать цілісну картину customer journey. Можуть відстежити дії користувача і побачити, скільки днів минуло від часу першого відвідування сайту до здійснення покупки. У 2023 році відстежити це буде неможливо, тому що first party cookies будуть зберігатися лише добу. Фахівці не зможуть відстежити весь шлях користувача і дізнатися, що вплинуло на покупку товару.

Відмова від сторонніх cookies. Що зміниться?

Які зміни чекають сайти після вступу в силу цих обмежень?

  • кількість відвідувачів сайту збільшитися. Це не усі зареєстровані облікові записи, деякі з них заходили на сайт пару днів назад, але система вже бачить їх як нових відвідувачів.
  • виросте частка конверсій з прямого трафіку. Після введення обмежень буде здаватися, що користувач прийшов на сайт з нізвідки. Але насправді рекламодавець вже витратив гроші на його залучення на сайт.
  • буде складніше визначити ефективність маркетингових каналів, оскільки кількість даних для аналізу зменшитися.
  • витрати на залучення клієнта збільшаться. Без файлів cookie, фахівці не зможуть визначити, який рекламний канал і яка кампанія найбільш ефективна. Крім цього, вони втратять доступ до інтересів аудиторії, оскільки вони працюють на базі сторонніх cookies. В результаті, буде дуже складно знайти больову точку й правильно її показати за допомогою креативу.
  • реєстрація та вхід на сайт за допомогою соцмереж стане недоступна. Ця технологія працює на базі cookie-файлів. Однак, якщо кілька майданчиків об’єднуватися між собою, вони зможуть залишити цей спосіб авторизації для своїх користувачів.

Як ці зміни вплинуть на роботу фахівців?

Для тих, хто оцінює ефективність рекламних кампаній за допомогою звітів всередині рекламних кабінетів, зміни будуть мінімальними і майже не вплинуть на їх роботу.

Але для фахівців, які користуються наскрізною аналітикою щоб оцінювати ефективність рекламних каналів, робота ускладнитися. Дані не будуть зберігатися більше доби, а сторонні cookies будуть заблоковані.

Однак поки що рано панікувати, оскільки ми ще не знаємо, як саме будуть впроваджуватися обмеження. По суті, якщо заборонять зберігати first party cookies більше доби, то користувачам доведеться щодня всюди логінитися заново. Це буде незручно, довго і невигідно ні для користувачів, ні для сайтів.

Як підготуватися до обмежень вже зараз?

Збирайте first party і second party cookies. Почніть вносити в CRM-систему дані користувача, кожен раз коли він залишає заявку. Так ви будете знати, які саме канали приводять людину на сайт і використовувати ці дані для того, щоб розробити багатоканальну послідовність.

Для того, щоб зібрати second party дані, укладіть договір з іншою компанією і відзначте в угоді, що дані можуть передаватися третім особам.

Мотивуйте відвідувачів сайту створювати аккаунт і авторизовуватися. Тоді ви зможете зберегти список рекламних джерел, які приводили користувача на сайт.

Джерело: https://ppc.world/articles/otkaz-ot-storonnih-cookies-chto-izmenitsya-na-rynke-internet-reklamy-i-kak-dalshe-rabotat/

Маркетологи витрачатимуть більше грошей на просування в TikTok у 2022

З моменту запуску TikTok стрімко розвивався, і тепер ще більше людей у ​​всьому світі використовують цю соцмережу.  Не дивно, що більшість маркетологів планують збільшити інвестиції ...

Подробнее

Четвер, Січень 22

Маркетингове дослідження Hype Cycle за 2021 рік – огляд

Наприкінці 2021 року дослідницька та консалтингова компанія Gartner опублікувала щорічний Hype Cycle звіт. Це дослідження аналізує поетапне впровадження технологій у маркетингу. Воно також показує, як ...

Подробнее

Понеділок, Січень 22

Найпопулярніші емодзі 2021 – дослідження Unicode

Всі ми любимо використовувати емодзі у повсякденному спілкуванні в месенджерах та соцмережах. Та чи задумувались ви, які з них є найпопулярнішими у світі? Unicode Consortium, ...

Подробнее

Четвер, Грудень 21

8 помилок, що зіпсують ваші продажі під час Чорної П’ятниці

В Інтернеті є багато порад, як отримати більше клієнтів та прибутку під час Чорної п’ятниці. Однак просто привести людей на свій сайт і зацікавити їх ...

Подробнее

Неділя, Листопад 21

5 Перевірених креативних технік для ефективної відеореклами їжі

Якщо ви займаєтеся рекламою продуктів та закладів харчування, тоді вам буде цікаво дізнатися про креативні техніки, які допоможуть зробити рекламу їжі ефектнішою та ефективнішою. Ось ...

Подробнее

Неділя, Жовтень 21

Обговорити задачу

Залишити заявку

    Наші контакти

    +38(067)352-62-62

    Україна, м.Київ, 04071, вул.Спаська 5, 6 пов., оф.58