Відмова від сторонніх cookies. Що зміниться?
Субота, Липень 21
У 2023 році Google відмовиться від сторонніх cookies. Мета? Турбота про захист особистих даних своїх користувачів. Але що це означає для власників бізнесу і фахівців з Інтернет-маркетингу? Давайте це з’ясуємо.
Cookies — це файли з данними про поведінку користувача на сайті. З їх допомогою сайт запам’ятовує інформацію про ваші відвідування і з кожним разом стає зручнішим і кориснішим для вас. Наприклад, їх використовують, щоб зберігати налаштування мови, вибирати для вас корисну рекламу і підраховувати кількість відвідувань сторінки.
Після того, як Google заборонить всі види cookie-файлів, світ Інтернет-маркетингу зміниться. Таргетологам буде складніше налаштовувати таргет по інтересах, відстежувати шлях користувача до конверсії, запускати ретаргетинг тощо.
За даними компанії Statcounter, Google Chrome займає 65% світового ринку браузерів. Тому відмова від підтримки cookies дуже важлива для фахівців і власників бізнесу.
First party cookie-файли будуть зберігатися тільки добу. Потім вони видалятимуться автоматично. Тобто, якщо ви вчора вранці заходили на сайт, щоб глянути для себе новий телефон, то на наступний вечір система зафіксує вас як нового відвідувача.
Використання third party cookies заблокують. Сторонні cookie-файли не будуть працювати. Ці зміни торкнуться всіх країн світу, і будуть працювати (точніше не працювати) на десктопній і мобільної версії Chrome. Mozilla Firefox і Safari подібні обмеження встановили ще в 2017 році. Скоро до них приєднається і Chrome.
Зараз фахівці бачать цілісну картину customer journey. Можуть відстежити дії користувача і побачити, скільки днів минуло від часу першого відвідування сайту до здійснення покупки. У 2023 році відстежити це буде неможливо, тому що first party cookies будуть зберігатися лише добу. Фахівці не зможуть відстежити весь шлях користувача і дізнатися, що вплинуло на покупку товару.
Для тих, хто оцінює ефективність рекламних кампаній за допомогою звітів всередині рекламних кабінетів, зміни будуть мінімальними і майже не вплинуть на їх роботу.
Але для фахівців, які користуються наскрізною аналітикою щоб оцінювати ефективність рекламних каналів, робота ускладнитися. Дані не будуть зберігатися більше доби, а сторонні cookies будуть заблоковані.
Однак поки що рано панікувати, оскільки ми ще не знаємо, як саме будуть впроваджуватися обмеження. По суті, якщо заборонять зберігати first party cookies більше доби, то користувачам доведеться щодня всюди логінитися заново. Це буде незручно, довго і невигідно ні для користувачів, ні для сайтів.
Збирайте first party і second party cookies. Почніть вносити в CRM-систему дані користувача, кожен раз коли він залишає заявку. Так ви будете знати, які саме канали приводять людину на сайт і використовувати ці дані для того, щоб розробити багатоканальну послідовність.
Для того, щоб зібрати second party дані, укладіть договір з іншою компанією і відзначте в угоді, що дані можуть передаватися третім особам.
Мотивуйте відвідувачів сайту створювати аккаунт і авторизовуватися. Тоді ви зможете зберегти список рекламних джерел, які приводили користувача на сайт.
Залишити заявку
Наші контакти
+38(067)352-62-62
roman@powerup.com.ua
Україна, м.Київ, 04071, вул.Спаська 5, 6 пов., оф.58
Залишити заявку
Залишити заявку